نکات مراقبت از خود برای زمانی که زندگی احساس استرس می کند


حتی اگر همه‌گیری بیشتر پشت سر ماست، هنوز ابهامات زیادی در حال حاضر در جهان وجود دارد. از نظر سیاسی، اقتصادی و زیست محیطی. در حالی که همیشه مهم است که از خود مراقبت کنید، مراقبت از خود ممکن است در مواقع عدم اطمینان مهم تر باشد.

من همیشه طرفدار خودمراقبتی جسمی و عاطفی هستم، زیرا اگر شما از خود مراقبت نکنید، چه کسی این کار را انجام خواهد داد؟ مراقبت از خود خودخواهی نیست! اما مراقبت از خود همه چیز کیک شکلاتی و حمام نمک نیست. واقعیت این است که خودمراقبتی واقعی گاهی اوقات می تواند … سخت باشد. بنابراین من می خواهم به شما خوراکی برای فکر کردن و همچنین برخی از نکات مراقبت از خود برای ایجاد یا اصلاح یک روش کلی مراقبت از خود که برای شما مناسب است.

چه احساسی دارید، به چه چیزی نیاز دارید؟

اگر با خوردن «احساسی» یا اختلال پرخوری دست و پنجه نرم می کنید، اضطراب، ترس، تنهایی، بی حوصلگی یا سرخوردگی (و شاید همه موارد فوق) می توانند همچنین باعث می شود احساس کنید که با غذا از کنترل خارج شده اید، یا در خطر فوری تبدیل شدن به آن هستید.

توصیه ملایم من این است که سعی کنید خود را به بهترین شکل ممکن تغذیه کنید. اگر نیاز دارید که به دنبال آرامش و مراقبت عاطفی از غذا باشید و هیچ مکانیسم مقابله‌ای دیگر آن را کاملاً کاهش نمی‌دهد، پس کاری را که باید انجام دهید انجام دهید.، و مقداری هم دلسوزی به خود نشان دهید.

با این حال، اگر خودتان را پیدا کنید مکررا با استفاده از غذا به عنوان مرهم با ضربه زدن به رستوران مورد علاقه خود، گرفتن غذای بیرونی، یا خوردن یک کاسه ذرت بو داده روی مبل و نامیدن آن به عنوان شام، ممکن است زمان آن رسیده باشد که به عقب برگردید و وضعیت را ارزیابی کنید. هنگامی که مرتباً از غذا به عنوان پاداشی برای تهیه آن در طول روز استفاده می کنید، احتمالاً در حال انتخاب غذایی نیستید که از سلامت کلی شما حمایت کند. راه حل های ممکن عبارتند از:

  • زمانی که وقت و انرژی دارید، به صورت دسته جمعی آشپزی کنید، یا حداقل تعداد شب هایی را که با غذاهای باقی مانده غذا می پزید، کاهش دهید.
  • تهیه مجموعه ای از چند شام مغذی که می توانید با صرف زمان یا تلاش کمی تهیه کنید.
  • گوش دادن به موسیقی (یا پادکست) را در حین آشپزی دوست دارید.
  • برنامه ریزی یک رستوران برای پایان هفته کاری. این به شما چیزی می دهد که مشتاقانه منتظر آن باشید، به علاوه می توانید تصمیمی آگاهانه تر – و کمتر تکانشی – در مورد اینکه چه چیزی بخورید بگیرید.

خوددرمانی را محدود کنید

برخی از افراد با غذا خود درمانی می کنند، برخی دیگر از الکل برای رفع خستگی استفاده می کنند، در حالی که برخی دیگر از تکنیک های حواس پرتی استفاده می کنند. اغلب، “شیطان” در دوز است.

برخی از کارشناسان سلامت می گویند که برخی از مزایای سلامتی مشاهده شده مصرف متوسط ​​الکل ممکن است به این دلیل باشد که به افراد کمک می کند تا آرام شوند. اما غذا و الکل می توانند به راحتی به ابزارهای اساسی تر و سالم تری برای مدیریت استرس تبدیل شوند. وقتی یک لیوان شراب روز به روز به دو (برای زنان) یا به بیش از دو (برای مردان) تبدیل می شود، ممکن است آن را ضرب المثل قناری در معدن زغال سنگ در نظر بگیرید.

تا دیر وقت بیدار ماندن با یک کتاب، فیلم یا سریال خوب نتفلیکس می تواند ذهن شما را از استرس های روز (یا هفته، ماه یا سال) دور کند، اما این نوع مراقبت از خود می تواند نتیجه معکوس داشته باشد اگر به قیمت خواب تمام شود.

تحقیقات به صراحت نشان می دهد که پایبندی به یک برنامه خواب ثابت – عدم تغییر زمان خواب و بیداری بیش از یک ساعت – برای خواب با کیفیت مهم است. و این واقعاً مربوط به کیفیت است، نه فقط کمیت. وقتی خواب شما خاموش است، می تواند همه چیزهای دیگر از جمله تغذیه، حرکت و مدیریت استرس را از بین ببرد. به همین دلیل است که یکی از راهنمایی‌های همگانی من برای مراقبت از خود این است که راهی برای متعادل کردن فعالیت‌های عصرگاهی و سرگرمی‌هایی که ما را با یک روال خواب جامد تغذیه می‌کنند، پیدا کنیم.

مراقب رسانه ها باشید

بله، به عنوان یک انسان و یک شهروند مهم است که از آنچه در کشور ما و جهان می گذرد آگاه باشیم. با این حال، بررسی مداوم اخبار می تواند استرس و اضطراب را تغذیه کند در حالی که در واقع به شما کمک نمی کند تا بهتر آگاه شوید. (یک چیز دیگر که برای خودمراقبتی ذهنی و عاطفی عالی نیست.) به یاد داشته باشید که زمانی در گذشته ای نه چندان دور بود که ما اخباری را در 24-7 در دسترس نداشتیم و هنوز هم امکان نگهداری وجود داشت. در جریان اخبار و رویدادها

اکیدا توصیه می کنم به دنبال اطلاعات در شبکه های اجتماعی نباشید. در بهترین حالت، اضطراب دیگران ممکن است اضطراب شما را تغذیه کند. در بدترین حالت، کاملاً نادرست است. من یک فید اینستاگرام با دقت تنظیم شده دارم که شامل بسیاری از فعالان عدالت اجتماعی است، و در حالی که از محتوای آنها قدردانی می کنم، گاهی اوقات پس از مصرف بیش از حد آن، احساس می کنم اضطرابم در حال افزایش است – و به طور کلی من فردی نیستم که با اضطراب دست و پنجه نرم کنم.

یک برنامه شخصی مراقبت از خود ایجاد کنید

زمانی که از قبل استرس دارید، متلاطم یا مضطرب هستید، گرفتن تصمیمات مراقبت از خود که به سلامت و رفاه جسمی و روانی شما احترام می گذارد، دشوار است.

زمانی که از قبل یک برنامه مراقبت از خود ندارید که به شما کمک می کند نسبتاً آرام و متعادل بمانید، شروع کار یا حتی تشخیص آنچه برای برآورده کردن نیازهای خود نیاز دارید می تواند دشوار باشد. دلسوزی به خود مکانی برای شروع است.

حتی اگر دلسوزی به خود به راحتی به سراغ شما نمی آید، می توانید دست خود را روی قلب خود بگذارید و گرما را احساس کنید. می توانید نفس بکشید و به خود بگویید: “این احساس سختی دارد” یا “زندگی به نظر سخت است.” سپس می توانید از خود بپرسید: “برای اینکه کمی احساس بهتری داشته باشم به چه چیزی نیاز دارم؟” از آنجا، شروع به تنظیم یک برنامه شخصی مراقبت از خود کنید که می توانید هر زمان که نیاز داشتید به آن مراجعه کنید. شاید چند ایده در این لیست مراقبت از خود با شما طنین انداز شود:

  • بودن در طبیعت (این شامل باغ شما نیز می شود)
  • در آغوش گرفتن دوست حیوان پشمالوی
  • در آغوش گرفتن یک دوست یا شریک انسانی
  • خواندن، بافندگی، لحاف کاری یا کاردستی
  • تماشای فیلم ها یا نمایش های خنده دار یا با احساس خوب
  • گوش دادن به موسیقی که شما را به حرکت در می آورد یا به شما انرژی می دهد
  • گفتگوهای عمیق با افراد نزدیک و عزیزتان
  • لذت بردن از یک زمان آرام و بدون ساختار
  • لذت بردن از اوقات اجتماعی در گروه های بزرگ
  • داشتن خواب کافی
  • پوشیدن لباس های راحت
  • مدیتیشن یا روزنامه نگاری
  • خوردن غذاهایی که بدن و ذائقه شما را تغذیه می کند
  • حرکت دادن بدن به روش هایی که از آن لذت می برید
  • با حمام کردن، دوش گرفتن طولانی یا ماساژ، خود را نوازش کنید
  • سرمایه گذاری برای کمک به برخی از کارهای خود (نظافت منزل، تحویل مواد غذایی)
  • بازپرداخت از طریق کار داوطلبانه یا حمایتی

کری دنت، MPH، RDN، یک متخصص تغذیه، نویسنده مستقل، مشاور تغذیه بصری، نویسنده و سخنران ساکن شمال غربی اقیانوس آرام است. ابرقدرت های او عبارتند از شکست افسانه های تغذیه و توانمندسازی زنان تا در بدن خود احساس بهتری داشته باشند و انتخاب های غذایی را انجام دهند که از لذت، تغذیه و سلامتی حمایت می کند. این پست فقط برای مقاصد اطلاعاتی است و به منزله توصیه های پزشکی یا تغذیه فردی نیست.

به دنبال مشاوره 1 به 1 تغذیه هستید؟ کری ارائه می دهد برنامه 6 ماهه غذا و بدن (غذا شهودی، تصویر بدن، ذهن آگاهی، شفقت به خود) و الف برنامه 4 ماهه مدیریت IBS (کوچینگ رژیم غذایی کم FODMAP با تاکید بر افزایش آزادی غذا). برای کسب اطلاعات بیشتر به پیوندها مراجعه کنید و یک تماس مقدماتی رایگان رزرو کنید تا ببینید آیا برنامه مناسب است یا خیر!

چاپ این پست چاپ این پست

چاپ این پست چاپ این پست