چگونه سرمه بپزیم – شارون پالمر، متخصص تغذیه گیاهی


آیا نمی دانید چگونه سرمه بپزید؟ به دنبال دستور العمل های سرمه و اطلاعات بیشتر در مورد تغذیه سرمه هستید؟ من در این راهنما با نحوه تهیه سرمه آشنا شدم.

آیا تا به حال از سرمه سبزیجات جذاب در سوپرمارکت یا بازار کشاورزان خود جاسوسی کرده اید و به این فکر کرده اید که چگونه سرمه بپزید؟ تو تنها نیستی! سرمه یک سبزی سالم، همه کاره و فصلی است که ارزش آشنایی را دارد. من عاشق امتحان کردن سبزیجات کمتر آشنا در آشپزخانه‌ام با انرژی گیاهی هستم، و سرمه‌ای است که می‌توانید در ماه‌های سردتر در بازارهای کشاورزان، باغ‌های خانگی و سوپرمارکت‌ها پیدا کنید.

سرمه چیست؟

سرمه سبزی بسیار مغذی است که به همراه کلم، گل کلم، کلم پیچ و کلم بروکسل از خانواده سبزی های چلیپایی معروف است. سرمه که به دلیل شباهتش به شلغم به شلغم آلمانی معروف است، به معنای واقعی کلمه به “شلغم کلم” ترجمه می شود. این لامپ که در اصل از شمال اروپا بود، تا اوایل دهه 1800 در ایالات متحده ناشناخته بود.

تغذیه سرمه

این سبزیجات تند دارای مواد شیمیایی گیاهی هستند که با محافظت از سرطان مرتبط هستند. سرشار از فیبر، ویتامین های A، C، K و Bs، نمی توانید با افزودن این سبزی به ترکیب خود اشتباه کنید.

سرمه یک گیاه هوای خنک است.

سرمه چه طعمی دارد؟

طعم آن، که شبیه شلغم ملایم تر و شیرین تر است، به ساقه کلم بروکلی نیز تشبیه شده است. مطمئن شوید که آنها را در جوانی میل کنید، زیرا طعم آنها تشدید می شود و با افزایش سن سفت می شوند. طراوت سبزه چسبیده به خوبی نشان دهنده سن است، پس سعی کنید سرمه را با سبزی چسبان پیدا کنید.

طرز تهیه سرمه

از ظاهر غیرمعمول و کوبنده آن نترسید. سرمه از پیازی (معمولاً به رنگ سفید مایل به سبز یا بنفش کم رنگ) تشکیل شده است که ساقه های برگ های آن جوانه می زند. چگونه سرمه بخوریم؟ اگر سبزی‌ها جوان و تازه هستند، از آن‌ها مانند سبزی‌های دیگر استفاده کنید – خام در سالاد، سرخ‌شده یا بخارپز. می توانید از لامپ ترد در عرقیات تازه یا با دیپ استفاده کنید. پخته شده در سوپ یا خورش؛ مانند سبزیجات دیگر تفت داده شده یا در سیب زمینی سرخ کرده یا سرخ کرده سرخ شده.

برای یادگیری طرز پخت سرمه و استفاده از آن در آشپزخانه خود به خواندن ادامه دهید!

طرز پخت سرمه

سرمه کبابی با تخم کدو

1. سرمه کبابی. یکی از روش های مورد علاقه من برای لذت بردن از سرمه، بریان است. به تکه های کوچک و یکنواخت برش دهید، برشته کردن آنها را به زیبایی کاراملی می کند و طعم آنها را شیرین می کند. آنها را با روغن زیتون بریزید، کمی با نمک و فلفل مزه دار کنید، و چند سبزی را اضافه کنید – من طعم آویشن را در اینجا دوست دارم – و اگر دوست دارید با کمی سرکه مورد علاقه خود را به پایان برسانید. آنها را در دستور غذای من امتحان کنید، سرمه کبابی با دانه کدو تنبل-سیر، زیره، دانه کدو تنبل و سرکه شراب سفید واقعا آنها را درخشان می کند.

سرمه تراشیده شده، هویج، تربچه

2. از آن به صورت خام لذت ببرید. از طعم خام این سبزیجات استفاده کنید! سرمه که به صورت دیسک یا چوب کبریت بریده شده است، یک تغییر خوب است که با سبزیجات مورد علاقه شما سرو می شود. همچنین با عطر و طعم تند خود، شبیه تربچه ملایم، طعم بدیعی به سالادها اضافه می کند. سرمه رنده شده را حتماً در کله پاچه بخورید. با روغن زیتون با کیفیت خوب و کمی چاشنی شده، بسیار خوب است، اما سعی کنید برای رنگ و طعم آن را با سایر عرقیات مخلوط کنید، مانند من در دستور غذای خود، سرمه تراشیده، هویج، تربچه و تربچه.

3. Sautéing را امتحان کنید. این بهترین راه برای استفاده از کل سبزیجات است. هم از لامپ ترد و هم از سبزی های لطیف می توان استفاده کرد و مکمل بافت های مختلف و طعم های مشابهی است که هر کدام به تابه می آورند. حتماً لامپ را برای پخت سریع‌تر به ورقه‌های کوچک برش دهید و قبل از سبزی‌ها به تابه اضافه کنید، که فقط نیاز به پژمردگی کوتاه دارد. این غذا با آب لیمو یا سرکه سبک، و پاشیدن گیاهان تازه یا آجیل کاج، یک وعده غذایی سریع است و برای شب‌های هفته عالی است.

در این دستور تهیه پوره سیب زمینی و هویج ارثی با ریحان، سیر و روغن زیتون، هویج را با سرمه عوض کنید.

4. یک دسته را بخار کنید. سرمه فوق العاده همه کاره است. به دلخواه برش دهید یا برش دهید، بخارپز کنید، و بیشتر همه چیز می رود. سرمه بخارپز شده را به غذاهایی مانند سیب زمینی سرخ کرده، پاستا، سوپ و خورش اضافه کنید. له کردن آنها با گل کلم یا سیب زمینی نیز لذت بخش است.

سرخ کردنی های سرمه را با این دستور خامه بادام هندی امتحان کنید.

5. مقداری سرخ کرده سرخ کنید. کی گفته نمیشه با سبزیجاتت بازی کرد! بچه ها کاملاً سرخ کردنی ها را دوست دارند – همانطور که بزرگسالان هم هستند – و سرمه سرخ کردنی ایده آل را درست می کند. پیاز را رنده کرده و با آرد یا آرد سوخاری مخلوط کنید. بپزید یا سرخ کنید – سرخ کردن به آن‌ها ظاهر خوب و ترد می‌دهد – و به تنهایی یا با دیپ یا سس مورد علاقه‌تان مانند خامه بادام هندی لذت ببرید.

برای راهنمایی های دیگر در مورد استفاده از محصولات فصلی، موارد زیر را بررسی کنید:

5 روش برتر برای استفاده از سیب زمینی شیرین
5 روش برتر برای استفاده از نخود
5 روش برتر برای استفاده از جک فروت
5 روش برتر برای استفاده از کینوا