کشاورزی احیا کننده چیست؟ – شارون پالمر، متخصص تغذیه گیاهی


کشاورزی احیا کننده کلمه جدید در کشاورزی پایدار است. فراتر از غذاهای تولید شده ارگانیک، غذاهای ارگانیک احیا کننده تایید شده به راهروی سوپرمارکت شما می آیند. درباره این جنبش غذایی پایدار بیشتر بدانید.

در دنیای غذا درباره پایداری سیستم غذایی فعلی ما سر و صدای زیادی وجود دارد. از آنجایی که نیازهای سیاره ما چه در سطح محلی و چه در سطح جهانی تغییر می کند، سیستم غذایی ما باید با در نظر گرفتن نیازهای اجتماعی، زیست محیطی و اقتصادی، خود را با در نظر گرفتن نیازهای اجتماعی، زیست محیطی و اقتصادی، به منظور ارائه غذای سالم هم امروز و هم در آینده، سازگار کند. این کار کوچکی نیست، به ویژه با توجه به مسائل کشاورزی مدرن و متعارف، که منجر به بسیاری از شرایط منفی، مانند کیفیت پایین خاک، افزایش انتشار گازهای گلخانه ای، استفاده بیش از حد از زمین و آب، آبریزش و آلودگی شده است. مردم سخت کار می کنند تا راه حلی بیابند که به این مسائل جدی رسیدگی کند. کشاورزی احیا کننده بر پایه اصولی بنا شده است که پایدار و محافظت کننده از خاک، زمین و آب و هوا هستند، با هدف بهبود آنها. کشاورزی احیا کننده فراتر از کاربردهای کشاورزی خنثی به سمت واقعی حرکت می کند بازسازی زمین از طریق شیوه های بسیار پایدار و ترمیمی. این سبک کشاورزی سازگار با محیط زیست، مرز بعدی برای کشاورزی و آینده سیاره ما است.

سبزیجات محلی تولید شده در بازار کشاورزان.

کشاورزی احیا کننده چیست؟

کشاورزی احیاکننده سبکی از کشاورزی است که بر اصول کشاورزی برای بازسازی و حفاظت از اکوسیستم با استفاده از شیوه‌هایی که طبیعت را تقلید می‌کنند، تاکید دارد. این برنامه بر روی مسائلی مانند مدیریت آب، استفاده از کود و سلامت خاک تمرکز دارد تا اطمینان حاصل شود که جهان قادر خواهد بود به تغذیه جمعیت رو به رشد ادامه دهد. برخی از تکنیک‌های کلیدی که این کشاورزان استفاده می‌کنند عبارتند از: کشاورزی کم یا بدون خاک‌ورزی، کاشت انواع محصولات، چرخش محصولات زراعی، کمپوست کردن، استفاده کم یا بدون کودهایی که به طور بالقوه می‌توانند به خاک آسیب برسانند، و شیوه‌های چرای حیوانات که به خوبی مدیریت می‌شوند. این اقدامات به اطمینان از حفظ و تکمیل مواد مغذی در خاک، جلوگیری از فرسایش، بهبود جذب آب، و جلوگیری از شسته شدن سوخت و مواد شیمیایی به خاک، آب و هوا کمک می‌کند – همه اینها به معکوس کردن تغییرات آب و هوایی و بازسازی کمک می‌کنند. خاک حاصلخیز و سالم، که منجر به محصولاتی با مواد مغذی متراکم، عملکرد محصول بیشتر، و جوامع سالم تر برای دراز مدت می شود.

تابلوی کشاورزی احیا کننده در مزرعه ای در کالیفرنیا.

کشاورزی متعارف در مقابل کشاورزی احیا کننده

کشاورزی متعارف یا صنعتی که در دهه 1970 رایج شد، به عنوان راهی برای کمک به تغذیه جمعیت در حال رشد تلقی می شد، زیرا محصول بیشتری تولید می کند. با این حال، به شدت به آفت‌کش‌ها و مواد شیمیایی مصنوعی متکی است، که برای خاک و آبراه‌ها مضر هستند و می‌توانند با انتشار گازهای گلخانه‌ای منجر به از بین رفتن تنوع آبزیان و در کل محیط زیست شوند. عمليات تغذيه محدود حيوانات و محصولات ارگانيسم اصلاح شده ژنتيكي از ديگر شيوه هاي كشاورزي مرسوم است. اگرچه کشاورزی صنعتی در برخی اشکال سودمند بوده است، اما این سبک کشاورزی برای حمایت از نسل فعلی و آینده در درازمدت پایدار نیست.

کشاورزی احیا کننده شامل اقداماتی است که خاک و محیط زیست را بازسازی و احیا می کند نه تنها با هدف تضمین پایداری زمین، بلکه بهبود آن، که منجر به تولید مواد غذایی با کیفیت بالا برای تغذیه جوامع و اقتصاد آنها می شود. انواع مختلفی از روش های کشاورزی احیا کننده وجود دارد، از جمله آبزی پروری (پرورش ماهی)، زراعت جنگلی (درختانی که در اطراف محصولات رشد می کنند تا بهره وری زمین را افزایش دهند)، کمپوست سازی، و سیلو مرتع (ادغام عمدی درختان و چرای دام در یک زمین). ). تغییر به سمت این شیوه‌ها مزایای بالقوه زیادی دارد، مانند تغذیه جهان، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، احیای جوامع محلی از طریق کشاورزی خانوادگی، و پرورش تنوع زیستی.

مزارع زردآلو، مزرعه معروف فیلم بزرگترین مزرعه کوچک، کشاورزی احیا کننده را انجام می دهد.

جنبش کشاورزی احیا کننده

کشاورزی احیا کننده همواره در حال تبدیل شدن به جریان اصلی است. مزرعه محلی شما احتمالاً از برخی شیوه های کشاورزی احیا کننده استفاده می کند. مزارع خانوادگی و مزارع کوچک در سرتاسر جهان شاهد وضعیت اسفبار خاک و عواقب آن چیزی هستند که در حال حاضر و در سال‌های آینده در صورت عدم ایجاد تغییرات در حال وقوع است. و بسیاری تصمیم گرفته اند بخشی از راه حل شوند. سازمان‌هایی در سراسر جهان وجود دارند که به ترویج کشاورزی احیاکننده کمک می‌کنند و به کشاورزان کمک می‌کنند تا آن را بگنجانند. هدف این سازمان‌ها انتقال جهانی به این روش کشاورزی و مدیریت زمین برای پایان دادن به گرسنگی در جهان، بازگرداندن ثبات آب و هوا و بازسازی سیستم‌های اجتماعی، زیست محیطی و اقتصادی اطراف غذا است. این سازمان‌ها از مصرف‌کنندگان، مربیان، سیاست‌گذاران، رهبران کسب‌وکار، و کشاورزان – هر کسی که می‌خواهد کمک کند، تشکیل شده است.

این علامت در نمایشگاه اکسپو وست امسال روی محصولات غذایی نمایش داده شد.

Regenerative Organic Certified

در سال 2018، موسسه رودال یک استاندارد جامع جدید برای گواهی کشاورزی احیاکننده معرفی کرد. Regenerative Organic Certified (یا ROC) توسط Regenerative Organic Alliance، یک سازمان غیرانتفاعی متشکل از کارشناسان در زمینه کشاورزی، دامداری، بهداشت خاک، رفاه حیوانات، و عدالت کشاورزان و کارگران نظارت می شود. ROC از استاندارد USDA Certified Organic به عنوان پایه استفاده می کند و سه ستون اصلی کشاورزی ارگانیک احیا کننده را در یک گواهینامه ترکیب می کند.

سه ستون گواهی کشاورزی احیا کننده

  • سلامت خاک: استفاده از شیوه های احیا کننده مانند محصولات پوششی، تناوب زراعی و خاک ورزی حفاظتی. تولید مواد آلی و ارتقای تنوع زیستی بدون ورودی مصنوعی. سیستم های بدون خاک را شامل نمی شود.
  • رفاه حیوانات: از پنج آزادی محافظت می کند: تغذیه با علف، پرورش در مرتع، بدون CAFO یا حمل و نقل گسترده، سرپناه مناسب.
  • انصاف اجتماعی: تضمین پرداخت عادلانه و دستمزدهای معیشتی برای کشاورزان و کشاورزان، شرایط کار ایمن، ظرفیت سازی و آزادی تشکل.

منبع: موسسه رودیل

مزرعه کرفس در کالیفرنیا

حمایت از کشاورزی احیا کننده!

مزارع احیا کننده از همه نوع در هر ایالت ایالات متحده و در کشورهای سراسر جهان وجود دارد. به احتمال زیاد به حداقل یکی در منطقه خود دسترسی دارید، حتی اگر در بازار کشاورزان محلی یا از طریق a CSA اشتراک (کشاورزی مورد حمایت جامعه). هنوز نسبتا جدید است، برچسب مواد غذایی دارای گواهی احیا کننده ارگانیک (ROC) چیزی است که می توانید در بازارها و بازارهای آنلاین برای حمایت از این تولیدکنندگان به دنبال آن بگردید.

مزارع Earthrine، یک مزرعه احیا کننده محلی در اوجای، کالیفرنیا.

این رو چک کن نقشه مزرعه احیا کننده برای ارتباط شما با یکی در منطقه شما. در اینجا نگاهی اجمالی به چند نمونه می اندازیم:

  • باغ کاپی هیلز مزرعه ای خانوادگی در کالیفرنیا است که درختان بادام، ماندارین و پرتقال دریایی پرورش می دهد. آنها بادام غیر پاستوریزه، کره بادام و بادام دودی را از غرفه کنار جاده و سایت خود می فروشند. در میان شیوه‌های کشاورزی احیاکننده آنها، آنها به جای زمین باغ، از برزنت برداشت می‌کنند و میزبان برنامه‌های تحقیقاتی و آموزشی در مزرعه هستند.
  • مزرعه چشمه سمندر در کنتاکی سبزیجات، غلات، لوبیا خشک، میوه ها، آجیل، قارچ، گل، گیاهان و غیره تولید می شود. آنها میوه‌ها، گیاهان دارویی را خشک می‌کنند و در دستگاه آب‌گیری خورشیدی غذا تولید می‌کنند. این مزرعه با انرژی خورشیدی و خارج از شبکه است. از تکنیک های احیا کننده از جمله بدون خاک ورزی، تناوب زراعی و ساختمان طبیعی استفاده می کند.
  • مزرعه ریشه عمیق در نیویورک یک مزرعه ارگانیک به وسعت 40 هکتار است که میوه، سبزیجات و سبزی های کوچک و همچنین یک سری محصولات ترشی که در بازارهای کشاورزان و CSA ها فروخته می شود، تولید می کند. شیوه های کشاورزی احیا کننده آنها شامل کشت پوششی برای حفظ مواد مغذی در خاک، مدیریت ارگانیک آفات و کاهش ضایعات مواد غذایی با حفظ محصول است.
  • مزرعه ریشه رنگین کمان در آیووا میوه، سبزیجات و تخم مرغ ارگانیک را از طریق CSA برای جامعه تولید می کند. این مزرعه از نزدیک با جامعه کار می کند، از جمله آموزش کودکان مدرسه ای که غذای آنها از کجا تهیه می شود و میان وعده های سالم تهیه می کند. از جمله اقدامات احیا کننده آنها، کربن را جدا می کنند، به طور طبیعی بارور می کنند و گرده افشان های بومی را جذب می کنند. آنها همچنین متعهد به ماندن در محلی با عدم فروش خارج از شعاع 50 مایلی هستند.

نوشته شده توسط میشل ناراگون، کارآموز رژیم با شارون پالمر، MSFS، RDN

عکس ها: شارون پالمر

برای وبلاگ های بیشتر در مورد پایداری، موارد زیر را بررسی کنید:

امروز یک باغ سبزی پیروزی دوستدار آب و هوا راه اندازی کنید!
رژیم غذایی غربی، فاجعه بار برای محیط زیست
راهنمای هدیه سازگار با محیط زیست برای آشپزخانه
6 راه برای صرفه جویی در مصرف آب با رژیم غذایی