آیا زوال عقل آلزایمر ناشی از مصرف بیش از حد فروکتوز است؟


محققان کلرادو این نظریه را مطرح کردند که متابولیسم فروکتوز ممکن است نیروی محرکه پاتولوژی بیماری آلزایمر باشد. رژیم های غذایی سرشار از قند و کربوهیدرات های با شاخص گلیسمی بالا این مشکل را تشدید می کند. نمک نیز ممکن است نقش داشته باشد. فروکتوز یک قند ساده (یک مونوساکارید) است که معمولاً در میوه ها، عسل و برخی سبزیجات یافت می شود. قند سفره ساکارز است، ترکیبی از فروکتوز با یک مولکول گلوکز. شربت ذرت با فروکتوز بالا (HFCS) به بسیاری از غذاهای فرآوری شده به عنوان یک شیرین کننده حجیم اضافه می شود. از مقاله در لینک بالا:

به گفته محققان دانشگاه کلرادو پردیس پزشکی Anschutz، غریزه جستجوی غذای باستانی انسان، که با تولید فروکتوز در مغز تغذیه می‌شود، ممکن است سرنخ‌هایی برای ایجاد و درمان احتمالی بیماری آلزایمر (AD) داشته باشد.

این مطالعه که اخیراً در مجله آمریکایی تغذیه بالینی، روش جدیدی برای نگاه کردن به یک بیماری کشنده ارائه می دهد که با تجمع غیرطبیعی پروتئین ها در مغز مشخص می شود که به آرامی حافظه و شناخت را از بین می برد.

دکتر ریچارد جانسون، نویسنده اصلی این مطالعه، استاد دانشکده پزشکی دانشگاه کلرادو که متخصص بیماری کلیوی و فشار خون است، گفت: «ما معتقدیم که بیماری آلزایمر توسط رژیم غذایی ایجاد می شود. نویسندگان این مطالعه عبارتند از ماریا ناگل، MD، استاد پژوهشی نورولوژی در دانشکده پزشکی CU.


استیو پارکر، MD

PS: رژیم غذایی مدیترانه ای خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش می دهد.

دکتر استیو پارکر، رژیم غذایی پیشرفته مدیترانه ای