رژیم غذایی و تغذیه آسان شد کمک به افراد در تغذیه سالم. به هدف وزنی خود برسند. برای کاهش وزن با روزه بیشتر زندگی کنید


دسر میوه ای خوشمزه با برگ نعناع روی آن

این پست شامل پیوندهای مربوط است. ممکن است برای خریدهایی که از طریق این لینک ها انجام می شود پورسانت کمی دریافت کنم و هیچ هزینه ای برای شما ندارد.

چرا باید روزه را به عنوان بخشی از رژیم کاهش وزن خود در نظر بگیرید؟

وقتی کالری کمتری مصرف می کنید، کمبود کالری ایجاد می کنید که منجر به کاهش وزن می شود. به همین دلیل است که روزه داری متناوب باید در لیست کارهایی که باید انجام دهید برای برنامه کاهش وزن شما باشد. وقتی غذا نمی خورید، برای زنده ماندن، بدن شما با مصرف چربی بدن خود برای متابولیسم جبران می کند. فردی که روزه می گیرد صرف نظر از مدت و نوع روزه گرفتن، مطمئناً یک نوع نتایج مثبت خواهد داشت. هر چه میزان کالری کمتری در طول روزه خود مصرف کنید و روزه طولانی تری داشته باشید، وزن بیشتری از دست خواهید داد.

روزه داری همیشه باید با احتیاط انجام شود زیرا بدن خود را از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری نیز خالی می کنید. باید به این موضوع توجه داشته باشید و برای جلوگیری از سوءتغذیه روزه را برای روزه زیاد طولانی نکنید. مصرف یک مکمل مولتی ویتامین و مواد معدنی یک بار در روز ممکن است به جبران هر گونه کمبود کمک کند. هنگام روزه داری حتما آب زیادی مصرف کنید. اهمیت آب در این است که شما را هیدراته نگه می دارد و همچنین به دفع سموم بدن شما کمک می کند.

روش های مختلفی برای روزه گرفتن وجود دارد. می توانید یک روز روزه بگیرید و تمام غذاها را به جز آب حذف کنید. شما همچنین می توانید این را به یک روزه سه روزه بدون غذا و فقط آب تمدید کنید. می توانید هفت روز روزه بگیرید که روزه طولانی تری است و نوع خاصی از غذاهای پرکالری مانند گوشت، قندهای تصفیه شده و نان را از رژیم غذایی خود حذف کنید. گزینه های دیگر شامل روزه چهارده روزه یا روزه بیست روزه است که فقط با میوه و سبزیجات و بدون گوشت قابل انجام است. برای این نوع روزه ها، پروتئین شما ممکن است از منابع غیر گوشتی مانند توفو، عدس، تخم مرغ، لوبیا، کره بادام زمینی تامین شود.

آیا روزه گرفتن بی خطر است؟

روزه داری راه بسیار خوبی برای شروع سریع کاهش وزن است، اگر به روشی صحیح و ایمن و موثر انجام شود. برای از دست دادن یک پوند، کسری کالری 3500 لازم است. کاهش 1000 کالری دریافتی کالری تنها به مدت هفت روز می تواند باعث شود که در آن هفته تا 2 پوند وزن کم کنید.

فردی که روزه می گیرد باید ابتدا برنامه ای داشته باشد و یک هدف کاهش وزن در ذهن داشته باشد. اولین چیز این است که تصمیم بگیرید چقدر می خواهید وزن کم کنید و چه مقدار از غذا را می خواهید کنار بگذارید. به عنوان مثال اگر چهارده روز ناشتا باشید و فقط 1000 کالری مصرف کنید، میانگین کاهش وزن 2 پوند در هفته خواهید داشت. وقتی محاسبه را انجام دهید خواهید دید که به راحتی می توانید در عرض دو هفته 4-5 پوند وزن کم کنید. هنگامی که تصمیم گرفتید چقدر وزن کم کنید، می توانید محاسبه خود را بر اساس آن انجام دهید و روزه دوچرخه سواری کنید، زیرا نمی توانید طولانی مدت روزه بگیرید.

روزه داری دوچرخه سواری به این معنی است که برای کاهش وزن روزه می گیری و خاموش می کنی. روزهایی که روزه نمی‌گیرید مطمئن شوید که در خوردن غذا زیاده روی نمی‌کنید، اما همچنان مراقب انتخاب‌های غذایی خود باشید و همچنین از نظر بدنی فعال می‌مانید. شما می خواهید یک دفترچه غذایی داشته باشید و همچنین یک ترازو در خانه داشته باشید، به این ترتیب می توانید رژیم غذایی و روزه خود را کنترل کنید.

روزه به دلیل کمبود غذا، انرژی شما را کم می کند. اگر روزه کامل به معنای نخوردن غذا فقط آب است، مستحب است تعداد روزهای روزه بیش از سه روز نباشد. اگر یک روزه جزئی به معنای محدود کردن کالری برای چند روز است، برای جلوگیری از سرگیجه و غش نیازی به فعالیت بدنی شدید نیست.

اگر شرایط پزشکی مانند دیابت، بیماری های قلبی، بیماری کلیوی یا بیماری کبدی دارید، ابتدا با پزشک خود تماس بگیرید تا تعیین کند که آیا روزه گرفتن گزینه خوبی برای سلامتی شما است یا خیر.

نکاتی برای روزه داری موفق

هنگام روزه داری همیشه یک بطری آب را نزدیک خود نگه دارید. برای روزهایی که روزه دارید، از قبل برنامه ریزی کنید و بر اساس آن خرید کنید. از تمام عوامل حواس پرتی و هر محیطی که ممکن است سعی کند شما را از مسیر روزه منحرف کند دوری کنید. به هم خانه هایتان بگویید که چند روزی است که از برخی غذاها روزه دارید و نمی توانید اذیت شوید. یک دفترچه غذایی داشته باشید و به طور دوره ای خود را وزن کنید تا پیشرفت کاهش وزن خود را بهتر کنترل کنید. برای مدت طولانی مانند بیش از یک ماه روزه نگیرید تا دچار کمبودهای تغذیه ای نشوید. همیشه به یاد داشته باشید که برای کاهش وزن و آسیب رساندن به بدن خود روزه می گیرید. در طول روزه ورزش نکنید. از غذا خوردن در بیرون پرهیز کنید، غذا را خودتان بپزید تا کنترل بیشتری بر مصرف خود داشته باشید. برای مشاهده نتایج کاهش وزن، سازگار و پاسخگو باشید. از برنامه خارج نشوید. برای نتایج طولانی مدت، یاد بگیرید که سالم بخورید و انتخاب های غذایی بهتری داشته باشید. سی دقیقه توصیه شده را سه تا چهار بار در هفته در حالی که ناشتا نیستید، ورزش کنید. BMI خود را بشناسید تا محدوده وزن طبیعی را برای سلامتی مطلوب خود بیابید. برچسب های مواد غذایی و حقایق تغذیه ای را بخوانید تا سالم ترین انتخاب ها را داشته باشید. مواد غذایی که جزء روزه نیست را در انبار غذا در خانه نگذارید. در آشپزخانه خلاق باشید. سدیم، چربی ترانس و قندهای تصفیه شده را کاهش دهید. وسوسه های خود را یاد بگیرید و برای غلبه بر آنها سخت تلاش کنید. آمادگی خود را برای تغییر ارزیابی کنید، تصمیم برای تغییر الگوهای غذایی برای دستیابی به کاهش وزن در شما باقی می ماند. به یاد داشته باشید اگر فکر می کنید می توانید، احتمالاً حق با شماست.

فواید روزه داری کوتاه مدت برای سلامتی

مزایای سلامتی روزه داری شامل کاهش وزن برای افرادی است که اضافه وزن دارند و چاق هستند. روزه گرفتن ممکن است به افزایش متابولیسم و ​​سوزاندن چربی کمک کند. یک فرد با وزن طبیعی خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت، فشار خون بالا، التهاب و انواع مختلف سرطان را کاهش می دهد. روزه به دفع سموم بدن کمک می کند و همچنین باعث افزایش طول عمر می شود. رسیدن به وزن طبیعی به معنای احساس خوب و سلامتی است، این یک هدیه به خودتان است زیرا شما لایق شادی، کامل بودن و زندگی هستید.

شما می توانید آن را انجام دهید و آن را انجام خواهید داد. فقط باید به خودت ایمان داشته باشی. امروز روز شروع است.

مطالب مرتبط: