سه نکته رژیم کم کربن


با رعایت چند نکته رژیم کم کربن می توانید ردپای کربن خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید: گیاهان بیشتری بخورید، انتخاب های کالری هوشمندانه انجام دهید و ضایعات مواد غذایی را کاهش دهید.

در طول چند دهه گذشته، به طور فزاینده‌ای مشخص شده است که آنچه را که هر روز در بشقاب‌های خود قرار می‌دهیم، یکی از مهم‌ترین فرصت‌هایی است که می‌توانیم به عنوان فردی در طول عمر خود برای کاهش تأثیرات زیست‌محیطی خود داشته باشیم. رژیم غذایی ما تأثیرات زیادی بر جنگل زدایی، آلودگی، استفاده از آب و انتشار گازهای گلخانه ای (یا کربن) دارد که بر تغییرات آب و هوایی تأثیر می گذارد. طبق گزارش IPPC، ما باید درون بمانیم 1.5 درجه سانتیگراد بالاتر از سطوح ماقبل صنعتی به منظور جلوگیری از تأثیرات فاجعه بار و غیرقابل برگشت بر تغییرات آب و هوا در سیاره زیبای بزرگ ما. اگر مدل “کسب و کار طبق معمول” را حفظ کنیم، تا سال 2100 فقط از طریق غذا از این بودجه آب و هوایی فراتر خواهیم رفت! این به عوامل مهم دیگر مانند انرژی و حمل و نقل نمی‌پردازد.

این مطالعه نشان می دهد که چقدر برای ما ضروری است که تغییرات بزرگی در رژیم غذایی خود ایجاد کنیم تا از آستانه تغییر آب و هوا جلوگیری کنیم.

در یک مطالعه اخیرمحققان این سوال را مطرح کردند که چه تغییراتی در رژیم غذایی ما بیشترین تأثیر جهانی را بر کاهش ردپای کربن دارد؟ آنها این سه حوزه را شناسایی کردند:

  1. رژیم غذایی غنی از گیاهان می تواند انتشار گازهای گلخانه ای جهانی را تا 48 درصد کاهش دهد.
  2. خوردن کالری سالم می تواند تا 30 درصد آنها را کاهش دهد.
  3. نصف کردن ضایعات مواد غذایی می تواند آنها را تا 27 درصد کاهش دهد.

محققان دریافتند که اگر همه این اقدامات رژیم غذایی، علاوه بر بازده بیشتر از مزارع، و شیوه‌های کشاورزی با انتشار کمتر، می‌توانند انتشار گازهای گلخانه‌ای ما از تولید مواد غذایی را تا 63 درصد کاهش دهند که ما را در راستای اهداف آب و هوایی IPCC نگه می‌دارد. دستیابی به اهداف آب و هوایی IPCC بدون ایجاد تغییرات بسیار متفاوت در الگوهای رژیم غذایی ما عملاً غیرممکن خواهد بود. پس با چنگال خود چه کاری می توانید انجام دهید؟ بیایید کمی بیشتر کنکاش کنیم تا بفهمیم چگونه می توانیم در رژیم غذایی روزانه خود تغییراتی ایجاد کنیم تا از مزایای آب و هوایی بزرگ بهره مند شویم.

در این دستور تهیه سالاد نودل سرد تمپه با سس بادام زمینی، منابع پروتئین گیاهی بیشتری مانند تمپه غنی از پروتئین انتخاب کنید.

شماره 1: از یک رژیم غذایی گیاهی استفاده کنید

بیشترین تأثیر بر تغییرات آب و هوایی در این مطالعه از اقدام ساده کاهش پروتئین های حیوانی (به ویژه گوشت گاو، بره و لبنیات) ناشی شد. این بزرگترین کمکی است که می توانید در رژیم غذایی خود در کاهش ورودی های محیطی خود داشته باشید – انتشار گازهای گلخانه ای، همچنین استفاده از زمین و آب، و آلودگی. اگر آمادگی 100% گیاهی را ندارید، اشکالی ندارد. شما مجبور نیستید همه چیز را وارد کنید. اگر حتی مصرف گوشت قرمز و لبنیات خود را به نصف کاهش دهیم، تا رسیدن به اهداف سیاره‌ای ما بسیار مفید خواهد بود. آسان است! غذاهای گیاهی بیشتری را در طول هفته در نظر بگیرید پالس ها و غذاهای سویااز مقادیر کمی از پروتئین های حیوانی به عنوان چاشنی برای غذاهای گیاهی مانند سرخ کردنی ها، کاسرول ها و خورش ها به جای غذای اصلی استفاده کنید، و حجم غذاهای گیاهی (لوبیا، آجیل، غلات، سبزیجات) را افزایش دهید. در وعده های غذایی راحتی مورد علاقه شما دستور العمل های سازگار با آب و هوا را در زیر بررسی کنید تا الهام بگیرید.

با تمرکز بر غذاهای غنی از مواد مغذی، تعادل غذاها و انرژی را مدیریت کنید. این دستور تهیه سالاد توفو ماندارین ترد را امتحان کنید.

شماره 2: روی کالری های سالم تمرکز کنید

مصرف بیش از حد مواد غذایی به شکل کالری اضافی نه تنها به مشکلات سلامتی مانند بیماری قلبی و دیابت نوع 2 کمک می کند، بلکه ردپای کربن ما را افزایش می دهد. هرچه غذای بیشتری بخوریم، گازهای گلخانه‌ای بیشتری تولید می‌کنیم. این در اصل نوعی ضایعات غذایی است. با این حال، نخوردن غذای کافی به دلیل ناامنی غذایی یک مشکل بزرگ برای سلامتی است. حدود 13 درصد از جمعیت ایالات متحده ضایعات مواد غذایی را تجربه می کنند. متعادل نگه داشتن غذا با نیازهای بدن – به اندازه ای که نیازهای مواد مغذی ما را بدون مصرف زیاد برآورده کنیم – برای مردم و کره زمین هماهنگ است. درباره مبارزه با ناامنی غذایی بیشتر بدانید. مهم است که به خاطر داشته باشید که موضوع تمرکز بیش از حد روی کالری نیست. این بیشتر در مورد انتخاب غذاهای غنی از مواد مغذی در مقادیر آگاهانه برای حمایت از شما سالم است.

بریدن ضایعات مواد غذایی در آشپزخانه بسیار مهم است – اسموتی ها یکی از راه های استفاده از تمام گیاهان هستند. دستور تهیه اسموتی چغندر را ببینید.

شماره 3: ضایعات مواد غذایی را کاهش دهید

میزان هدر رفت مواد غذایی در سطح جهانی سه برابر بیشتر از هوانوردی عامل گازهای گلخانه ای است! در ایالات متحده، ما 30 تا 40 درصد غذای خود را هدر می دهیم. این بدان معناست که ما غذاهای کاملا خوراکی و مغذی را دور می اندازیم. این عمدتا در سطح مصرف کننده اتفاق می افتد – در خانه ها و موسسات غذاخوری ما. مراقب غذای بزرگ باشید: غذای بیشتری از آنچه می توانید بخورید سرو کنید، باقیمانده غذاها را دور بریزید و بگذارید غذاها قبل از استفاده فاسد شوند. در اینجا درباره کاهش ضایعات غذایی خود بیشتر بدانید.

تاکوهای گیاهی پروتئینی با بافت آسان

10 دستور غذای کم کربن

برای کاهش ردپای کربن خود به پخت و پز با روش کم کربن بپردازید. این دستور العمل های خوشمزه، سالم و آسان برای شام کم کربن را امتحان کنید تا الهام بگیرید:

برای وبلاگ های بیشتر در مورد تغذیه پایدار و گیاهی، موارد زیر را بررسی کنید:

برای اطلاعات بیشتر در مورد کاهش ضایعات مواد غذایی، این وبلاگ ها را بررسی کنید:

ابزارهای بیشتر برای خوردن و زندگی خوب



منبع