وگان فو با توفو – شارون پالمر، متخصص تغذیه گیاهی


این دستور غذای گیاهی آسان و بدون گلوتن برای وگان فو با توفو از سنت های غذایی ویتنام الهام گرفته شده است. pho چیست؟ دیش فو کلاسیک یک سوپ نودل سنتی ویتنامی است که دارای آبگوشت داغی است که نرم کننده، نودل، پروتئین، سبزیجات و طعم دهنده است. این دستور پخت سنتی pho خانگی به طرز شگفت‌انگیزی آرامش‌بخش است – آبگوشت معطر گرم همراه با گزینه‌های پروتئینی دلچسب و جفت‌های سبزیجات و طعم‌های پر جنب و جوش رویه‌های ریحان و لیموترش با طعم و مواد مغذی خارج از نمودارها – همه در یک کاسه.

من این دستور پخت آسان pho را در اولین کتابم گنجانده ام، رژیم غذایی با انرژی گیاهی. خانواده ما که 30 سال در لس آنجلس زندگی می کنیم، همیشه غذاهای سنتی کشورهای آسیایی، از جمله ویتنام را جشن می گیرند. اگرچه من مطمئناً متخصص غذاهای ویتنامی نیستم، اما آنها را به طور مرتب در خانه خود جشن می‌گیرم! لطفاً به کار یکی از متخصصان غذای مورد علاقه من در سنت های غذایی ویتنامی، لیزا مای، که یک وبلاگ نویس غذای گیاهی و متخصص در این غذاها و غذاها است، نگاه کنید. وقتی یاد گرفتم که چگونه این دستور غذای سنتی وگان pho را در خانه خودم درست کنم، تبدیل به یک غذای مورد علاقه خانواده شد. و پسران من همیشه وقتی می‌توانستند بوی آب‌جوش pho را حس کنند، هیجان‌زده می‌شدند. نسخه من کاملاً گیاهی است و دارای یک آبگوشت سبزیجات شگفت انگیز، توفو، نودل، اودل سبزیجات، گیاهان و بادام زمینی است. خیلی پیچیده به نظر می رسد، اما واقعا اینطور نیست. فقط آن آبگوشت شگفت‌انگیز را تهیه کنید و در حالی که در حال جوشیدن است سایر مواد خود را آماده کنید.

دستور اولیه pho گیاهی یا گیاهی در کتاب من می تواند برای ایجاد تغییرات زیادی استفاده شود. در حالی که دستور پخت اصلی بوک چوی و سیتان را می‌خواند، می‌توانید هر برگ سبزی را جایگزین بوک چوی و توفو را جایگزین سیتان کنید. من همیشه هر سبزی را که در باغم می رویم به نمایش می گذارم، اما اگر باغ ندارید، آن چه فصلی است را در بازار کشاورزان یا فروشگاه مواد غذایی خود امتحان کنید. وقتی صحبت از pho به میان می آید، همه چیز در مورد آبگوشت است، و این آبگوشت شگفت انگیز است – سرشار از ادویه، قارچ، زنجبیل و گیاهان دارویی. بخش سرگرم کننده pho این است که تعاملی است. فقط تمام مواد رویه – سبزی، سبزی، لیموترش، فلفل – را در یک بشقاب آماده کنید، آن را روی میز قرار دهید و اجازه دهید هر کس کاسه سوپ رشته خود را همانطور که دوست دارد بسازد. شما با کاسه های بزرگ پر از رشته فرنگی و آبگوشت در حال جوش شروع می کنید و سپس رویه های مورد علاقه خود را اضافه می کنید.

از زمانی که برای اولین بار این دستور غذا را ایجاد کردم، زمان بیشتری را در آسیا گذراندم و pho خود را بهبود بخشیدم. من آموخته ام که با رشته پلو، راز این است که آنها را زیاد نپزیم. و ممکن است بخواهید آبگوشت را با توفو و سبزیجات خود چند دقیقه بجوشانید، طبق ترجیح خود، قبل از اضافه کردن مواد رویه. من همچنین دوست دارم بادام زمینی و فلفل های کوچک چشم پرنده را به عنوان رویه اضافه کنم. اگر واقعاً می خواهید الهام بگیرید تا یک pho معتبر بسازید، از یک بازار محلی آسیایی در شهر خود دیدن کنید و از برخی مواد اولیه معتبر مانند رشته فرنگی برنج ویتنامی، فلفل آسیایی، ریحان تایلندی، سس سویا واقعا خوب و بادیان ستاره ای جاسوسی کنید. شما همچنین می توانید مقدار زیادی از این مواد را در باغ خود بکارید (بسته به منطقه رشد خود)، مانند فلفل، سبزی، لیمو، ریحان و گشنیز. من همه اینها را در حال رشد در باغ خود دارم! امیدوارم شما هم مثل ما از این دستور غذا لذت ببرید!

چاپ

ساعت نماد ساعتکارد و چنگال نماد کارد و چنگالپرچم نماد پرچمپوشه نماد پوشهاینستاگرام آیکون اینستاگرامpinterest نماد pinterestفیس بوک نماد فیس بوکچاپ نماد چاپمربع ها نماد مربعقلب نماد قلبقلب جامد نماد قلب جامد

شرح

این دستور غذای گیاهی آسان، کاملاً گیاهی، بدون گلوتن، طعم‌دار، مغذی وگان فو با توفو بر اساس سنت‌های غذایی فرهنگی ویتنام است.


ابگوشت:

رشته فرنگی:

تاپینگ ها:

  • 1 بسته بندی (15 اونس) توفوی بسیار سفت، فشرده، مکعبی
  • 1 سبزی خوشه ای (یعنی شاخ و برگ، اسفناج، بوک چوی، سبزی خردل)، خرد شده
  • 1/2 فنجان گشنیز درشت خرد شده
  • 1/2 فنجان ریحان درشت خرد شده (در صورت امکان سعی کنید ریحان تایلندی پیدا کنید)
  • 1 آهک کوچک، به صورت برش
  • 24 فلفل چیلی کوچک (یعنی چشم پرنده، فلفل چیلی د آربول)
  • 4 پیاز سبز، خلال شده
  • 1/2 فنجان بادام زمینی درشت خرد شده


  1. برای تهیه آبگوشت: تمام مواد آبگوشت را در یک قابلمه بزرگ با هم مخلوط کرده و روی آن را بپوشانید و روی حرارت کم بجوشانید. حرارت را کم کرده و به مدت 30 دقیقه بجوشانید. آبگوشت را صاف کنید، سبزیجات و ادویه ها را دور بریزید. آب گوشت صاف شده را به قابلمه برگردانید، درب آن را ببندید و گرم نگه دارید (آبگوشت باید درست قبل از زمان سرو حباب بزند). در حالی که آبگوشت در حال پختن است، رشته و تاپینگ را آماده کنید.
  2. برای تهیه رشته فرنگی: یک قابلمه آب بگذارید تا بجوشد. رشته فرنگی را در ظرفی بریزید. آب جوش را روی رشته فرنگی بریزید و اجازه دهید تا نرم شود تا بافت دلخواه (لطیف و در عین حال چسبناک) به دست آید – حدود 4 تا 6 دقیقه. نودل ها را بشویید و آبکش کنید.
  3. گشنیز، ریحان، لیموترش، فلفل، پیاز سبز و بادام زمینی را برای تزئین در ظرفی بچینید.
  4. برای سرو سوپ رشته ها را بین 4 کاسه تقسیم کنید. روی آن را با توفو و سبزیجات برگ دار بریزید. روی هر قسمت آب گوشت در حال جوش بریزید و بلافاصله سرو کنید. به دلخواه با مواد رویه تزئین کنید.

یادداشت

روش دیگر، در مرحله 4، می توانید رشته، توفو و سبزی های برگ دار را به قابلمه آبگوشت در حال جوش اضافه کنید و قبل از تقسیم کردن آن بین 4 کاسه، 1 تا 2 دقیقه بپزید تا بافت دلخواه به دست آید.

چاشنی های جایگزین مانند جوانه لوبیا، قارچ و سیتان را امتحان کنید.

دستور غذا از اقتباس شده است رژیم غذایی با انرژی گیاهی توسط شارون پالمر، MSFS، RDN

  • زمان آماده سازی: 15 دقیقه
  • زمان پخت: 30 دقیقه
  • دسته بندی: ورودی
  • غذا: آسیایی، آمریکایی

تغذیه

  • اندازه خدمت: 1 سروینگ
  • کالری: 589
  • قند: 10 گرم
  • سدیم: 1914 میلی گرم
  • چربی: 25 گرم
  • چربی های اشباع شده: 3 گرم
  • کربوهیدرات ها: 83 گرم
  • فیبر: 10 گرم
  • پروتئین: 28 گرم

کلید واژه ها: وگان pho، دستور غذای گیاهی فو، دستور پخت آسان فو، دستور غذای گیاهی فو، دستور پخت فو خانگی، دستور پخت سریع فو

برای دستور العمل های بیشتر با الهام از آسیا، برخی از موارد مورد علاقه من را بررسی کنید:

ماهی تابه نودل تمپه تایلندی
کاسه سورگوم توفو تایلندی سرخ شده
کاسه نودل با توفو تایلندی و سبزیجات
نخود برفی و سبزیجات سیتان را هم بزنید
سبزیجات سرخ شده با برنج ممنوعه
نودل سوبا آسان با بادام زمینی و سیتان
بسته بندی توفو پاپایا کاری شده

به عنوان یک اینفلوئنسر آمازون، من از خریدهای واجد شرایط درآمد کسب می کنم. برای اطلاعات بیشتر در مورد پیوندهای وابسته، اینجا را کلیک کنید.

ابزارهای بیشتر برای خوردن و زندگی خوب



منبع