سیب زمینی شیرین سوخاری ژاپنی با لعاب کنجد سویا


یکی از روش های مورد علاقه من برای سرو سیب زمینی شیرین ژاپنی، استفاده از لعاب سویا کنجدی ساده است و در فر تفت داده می شود تا زمانی که سیب زمینی شیرین قهوه ای طلایی شود. به همین دلیل است که من این دستور غذای گیاهی 7 ماده‌ای و بسیار آسان را برای سیب‌زمینی شیرین سوخاری ژاپنی با لعاب کنجد به اشتراک می‌گذارم که می‌توانید در عرض 40 دقیقه روی میز تهیه کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که سیب زمینی شیرین را قاچ کنید، لعاب سویا کنجد را با هم مخلوط کنید، آن را روی سیب زمینی ها بپاشید، سپس سیب زمینی شیرین ژاپنی را در فر تفت دهید تا لطیف و خوشمزه شود. سپس حفاری کنید! آنها را به عنوان کنار با سبزیجات برگر، ساندویچ یا نان عدس سرو کنید. با استفاده از سس سویا بدون گلوتن این دستور غذا را بدون گلوتن درست کنید.

سیب زمینی شیرین ژاپنی

سیب زمینی شیرین ژاپنی چیست؟

آنها سیب زمینی شیرین نارنجی رنگی مانند انواع گارنت یا جواهر نیستند که معمولاً به آنها فکر می کنیم. سیب زمینی شیرین ژاپنی (Ipomoea batatas) دارای پوست سرخابی غنی با گوشتی کرم رنگ است که هنگام پختن به طلایی نرم تبدیل می شود. آنها بافتی دارند که به طور همزمان خشک‌تر و خامه‌تر از سیب‌زمینی شیرین نارنجی است، و شیرینی آجیلی خاکی پویا که با شیرینی خالص «شیرین» سیب‌زمینی شیرین نارنجی متفاوت است. این ویژگی ها سیب زمینی شیرین ژاپنی را به یک ماده همه کاره برای بسیاری از دستور العمل های مختلف تبدیل می کند. در ژاپن اغلب برای تهیه یاکیمو (سیب زمینی پخته ژاپنی)، دایگاکو ایمو (سیب زمینی شیرین قندی) و حتی به عنوان نشاسته برای تهیه الکل استفاده می شود. به دلیل بافت خشک‌تر، سیب‌زمینی‌های شیرین ژاپنی برای برشته کردن سیب‌زمینی‌های شیرین در فر نیز مناسب هستند، زیرا برخلاف سیب‌زمینی‌های شیرین نارنجی که به دلیل رطوبت بیشتر، نرم و لطیف می‌شوند، ترد و کمی زغالی می‌شوند.

جالب اینجاست که این سیب زمینی ها بومی ژاپن نیستند. واریته ای که ما به آن سیب زمینی شیرین “ژاپنی” می گوییم بومی آمریکای مرکزی و جنوبی است که در آن بیش از 4000 نوع سیب زمینی رشد می کند! این گونه خاص در اوایل قرن هجدهم توسط چین به جزایر ریوکیو ژاپن آورده شد، جایی که امروزه آن را کارایمو (سیب زمینی چینی) می نامند. محصول جدید به سرعت به سرزمین اصلی و جزایر کوچکتر گسترش یافت و معمولاً به عنوان ساتسومایمو (سیب زمینی ساتسوما) در سراسر ژاپن شناخته می شود. سیب زمینی شیرین به یکی از اجزای اصلی رژیم غذایی ژاپنی تبدیل شد که بسیاری از مردم برای دوام آن در فصول طوفانی، هزینه ارزان و تطبیق پذیری در کاربردهای آشپزی به آن وابسته بودند. محبوبیت این سیب زمینی های شیرین در غذاهای ژاپنی به همین دلیل است که امروزه در ایالات متحده از آنها به عنوان “سیب زمینی شیرین ژاپنی” یاد می کنیم. مشتاق هستید این دستور را امتحان کنید؟ آنها را در بازارهای کشاورزان (من از بازار کشاورزان اوجای خریدم)، فروشگاه هایی مانند Trader Joe (به عنوان سیب زمینی موراساکی)، Whole Foods، و فروشگاه های مواد غذایی آسیایی پیدا کنید.

تغذیه سیب زمینی شیرین ژاپنی

این سیب زمینی شیرین مملو از چندین ویتامین، مواد معدنی و مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که به رنگدانه بنفش آن گره خورده است. سیب زمینی شیرین ژاپنی منبع بتاکاروتن، ویتامین C، ویتامین E، ویتامین B6، اسید پانتوتنیک، فیبر، پتاسیم و کلسیم است. این سیب زمینی شیرین همچنین سرشار از ترکیبات گیاهی مانند اسید کلروژنیک، که یک آنتی اکسیدان پلی فنلی است، و آنتوسیانین، رنگدانه در گیاهان بنفش است. آنها همچنین دارای شاخص گلیسمی پایین تری نسبت به انواع پرتقال هستند.

چاپ

ساعت نماد ساعتکارد و چنگال نماد کارد و چنگالپرچم نماد پرچمپوشه نماد پوشهاینستاگرام آیکون اینستاگرامpinterest نماد pinterestفیس بوک نماد فیس بوکچاپ نماد چاپمربع ها نماد مربعقلب نماد قلبقلب جامد نماد قلب جامد

شرح

بهترین دستور العمل سیب زمینی شیرین سوخاری ژاپنی با لعاب کنجد را با تنها هفت ماده تشکیل دهنده که می توانید در فر برشته کنید، مخلوط کنید. این سیب زمینی شیرین سوخاری ژاپنی را به عنوان غذای جانبی برای سبزیجات برگر یا ساندویچ مورد علاقه خود سرو کنید.


سیب زمینی شیرین ژاپنی:

  • 1 ½ پوند سیب زمینی شیرین ژاپنی

لعاب سویا کنجد:

تاپینگ ها:


  1. فر را با دمای 375 فارنهایت گرم کنید.
  2. سیب زمینی شیرین را بشویید و پوست بگیرید. به قطعات نازک برش دهید.
  3. قاچ های سیب زمینی شیرین را در یک ظرف پخت 9×13 اینچی بچینید.
  4. در یک کاسه کوچک، سس سویا، روغن کنجد، شربت افرا (اختیاری)، پودر سیر و تکه های فلفل قرمز را با هم مخلوط کنید.
  5. لعاب سویا کنجد را روی تکه های سیب زمینی شیرین بپاشید و با انبر بریزید تا خوب پخش شود.
  6. کنجد بپاشید و در فر قرار دهید. در دمای 375 درجه فارنهایت به مدت 35 تا 40 دقیقه بپزید تا زمانی که نرم و قهوه ای طلایی شود.
  7. از فر خارج کرده، پیازچه یا پیاز سبز را برش داده و بلافاصله سرو کنید. 4 وعده (هر وعده حدود 4 اونس) درست می شود.

یادداشت

با استفاده از سس سویا بدون گلوتن این دستور غذا را بدون گلوتن درست کنید.

  • زمان آماده سازی: 20 دقیقه
  • زمان پخت: 40 دقیقه
  • دسته بندی: ظرف جانبی
  • غذا: آمریکایی

تغذیه

  • اندازه خدمت: 1 وعده
  • کالری: 200
  • قند: 2 گرم
  • سدیم: 289 میلی گرم
  • چربی: 7 گرم
  • چربی های اشباع شده: 1 گرم
  • کربوهیدرات ها: 32 گرم
  • فیبر: 3 گرم
  • پروتئین: 4 گرم

کلید واژه ها: سیب زمینی شیرین ژاپنی

برای سایر غذاهای جانبی سبزیجات، برخی از غذاهای مورد علاقه من را بررسی کنید:

شوید آهکی مارچوبه بوداده
سیب زمینی شیرین سیب زمینی سرخ کرده خانگی با کدو سبز
سیب زمینی و گوجه فرنگی سرخ شده رزماری
کنگر کبابی با گیاه لیمو
مارچوبه سرخ شده با باقلا

این پست ممکن است حاوی پیوندهای وابسته باشد. برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.