تاکوهای گیاهی وگان پروتئین بافت آسان


این تاکوهای گیاهی ساده، آسان و کاملاً لذیذ، از قدرت گیاهی TVP (پروتئین گیاهی بافتی) استفاده می‌کنند، که یک غذای مقوی و مقرون به صرفه را برای کل خانواده فراهم می‌کند. فقط پر کردن تاکو TVP خود را با پیاز، سیر، قارچ، هالاپینو، آب لیموترش و ادویه جات مخلوط کنید. سپس تاکو و فیلینگ خود را بردارید، از جمله این کرم بادام هندی خانگی! با این دستور می‌توانید هشت تاکو را از قبل آماده کنید، یا فیلینگ، تورتیلاها و تاپینگ‌ها را تنظیم کنید و به هرکس اجازه دهید تاکوی خود را آنطور که دوست دارد درست کند. شما می توانید یک تاکو لاغر لاغر روی تاپینگ های سبزیجات درست کنید یا یک شاهکار مملو از سبزی ها، آووکادو، سس ها و گوجه فرنگی ایجاد کنید (این ترفند من است) به طوری که هر لقمه یک ماجراجویی درهم و برهم باشد!

بهتر از همه، می‌توانید با این دستور غذای تاکوی وگان TVP در کمتر از 30 دقیقه یک وعده غذایی کامل و متعادل را روی میز میل کنید – چه با تورتیلاهای ذرت کامل، پروتئین گیاهی، سبزیجات و چربی‌های سالم. بام! یک وعده غذایی مغذی که باقی مانده غذاها را نیز درست می کند. به علاوه، در صورت تمایل می‌توانید طعم‌ها را با هم مخلوط کنید، انواع تورتیلا (ترد، گندم کامل)، سبزیجات (کلم، خیار) و چاشنی‌ها (ادویه اضافی) را امتحان کنید.

در حالی که من عاشق غذاهای مکزیکی هستم، متخصص واقعی نیستم. من بسیار خوشحال شدم که از کارآموز و همکارم در رژیم غذایی کارلوس رامیرز دعوت کردم تا در تهیه این دستور غذا با من در آشپزخانه ام کمک کند. ما با هم آشپزی، عکاسی و سپس خوردن اجناس را در حالی که این دستور غذا را تهیه کردیم، سپری کردیم.

پروتئین گیاهی بافت چیست؟

ممکن است از TVP – که به معنای پروتئین گیاهی بافتی است – آگاه نباشید، اما این یک پروتئین گیاهی قدیمی است که باید بیشتر در رژیم غذایی خود بگنجانید. من در TVP بزرگ شدم، زیرا مادرم از آن برای تهیه نان، همبرگر، شیرینی و غیره استفاده می کرد. بسیار ارزان بود، و ما آن را به صورت عمده می خریدیم – چون خشک است، ماندگاری بسیار طولانی دارد. طعم ملایم و با بافت “گوشتی” جویدنی، می توان آن را بازسازی کرد و سپس در بسیاری از دستور العمل ها جای گوشت چرخ کرده را گرفت. هنگامی که تولیدکنندگان روغن سویا را تولید می کنند، TVP پردازش می شود – نتیجه یک خمیر پروتئینی است که بسیار مغذی است. می توان آن را به اشکال مختلف مانند نوار، تکه، ناگت هل داد. معمولا TVP از سویا تهیه می شود، اما می تواند شامل گندم، جو و پنبه دانه نیز باشد.

چاپ

ساعت نماد ساعتکارد و چنگال نماد کارد و چنگالپرچم نماد پرچمپوشه نماد پوشهاینستاگرام آیکون اینستاگرامpinterest نماد pinterestفیس بوک نماد فیس بوکچاپ نماد چاپمربع ها نماد مربعقلب نماد قلبقلب جامد نماد قلب جامد

شرح

این تاکوهای گیاهی وگان با پروتئین بافت‌دار آسان، قدرت تغذیه‌ای پروتئین گیاهی بافت‌دار را تقویت می‌کنند – یک پروتئین گیاهی قدیمی، مغذی و مقرون‌به‌صرفه که به‌عنوان یک غذای تاکو واقعاً خوشمزه و گیاهی تبدیل می‌شود که همه آن را تنها در 30 دقیقه دوست خواهند داشت.


فیلینگ تاکو پروتئین گیاهی بافت دار:

کرم بادام زمینی:

تورتیلا و تاپینگ:

  • 8 تورتیلاهای ذرت (6 اینچی) که در تابه گرم شده اند
  • 4 تربچه های کوچک، ورقه شده
  • 1 آووکادو، پوست کنده، خرد شده یا ورقه شده
  • 1 فنجان گشنیز تازه خرد شده
  • 1 فنجان جوانه یا میکروگرین (ممکن است با کاهوی بچه جایگزین شود)
  • 3 پیاز سبز، خلال شده
  • 2 لیمو ترش، برش خورده


  1. برای تهیه فیلینگ تاکو TVP: TVP را به مدت 10 دقیقه در آب جوش خیس کنید. بعد از خیساندن با چنگال هم بزنید. مایع اضافی را تخلیه کنید. کنار بگذارید.
  2. در حالی که TVP در حال خیساندن است، شروع به خیساندن بادام هندی کنید (مرحله 8 را ببینید) و سبزیجات و مواد را آماده کنید.
  3. یک ماهیتابه یا ماهیتابه را روی حرارت متوسط ​​گرم کنید و روغن زیتون خالص را اضافه کنید.
  4. پیاز و سیر خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا نرم شوند (حدود 5 دقیقه).
  5. قارچ های خرد شده و TVP را اضافه کنید و 2 دقیقه بپزید.
  6. هالاپینو، زیره سبز، پاپریکا و فلفل کاین را اضافه کنید و یک دقیقه دیگر بپزید.
  7. آب سبزیجات، سس سویا، رب گوجه فرنگی و آبلیمو را اضافه کنید و حدود 5 دقیقه تفت دهید تا مایع جذب شود و سبزیجات نرم شوند. کنار بگذارید.
  8. بادام هندی را در یک کاسه و با آب جوش بپوشانید. 15 دقیقه خیس کنید. بادام هندی را آبکش کنید. بادام هندی را در آن قرار دهید مخلوط کن یا غذاساز با ½ فنجان شیر گیاهی، آب لیمو، سیر، مخمر مغذی، نمک (اختیاری) و فلفل سفید. بادام هندی را پردازش کنید تا کاملاً یکدست شود. ممکن است مجبور شود چند بار مکث کرده و پهلوها را خراش دهد. بافت باید ضخیم و کرمی باشد. از مخلوط کن خارج کرده و در ظرف سرو بریزید. 1 ½ فنجان خامه بادام هندی درست می کند)
  9. برای تهیه تاکو TVP: فیلینگ TVP، خامه بادام هندی، تورتیلا و تاکوها را جمع کنید تا تاکوهای خود را آماده کنید. هر تورتیلا را با:
    • 1/2 فنجان پر کردن تاکو TVP
    • ½ تربچه کوچک، ورقه شده
    • 1/8 آووکادو
    • 2 قاشق غذاخوری گشنیز تازه خرد شده
    • 2 قاشق غذاخوری جوانه یا میکروگرین
    • 1/8 پیاز سبز خلال شده
    • 1 قاچ آهک
    • 3 قاشق غذاخوری خامه بادام هندی
  10. 4 وعده (هر وعده 2 تاکو) درست می شود.

یادداشت

TVP ممکن است حاوی گلوتن باشد، بنابراین اگر فاقد گلوتن هستید، قبل از خرید آن را بخوانید.

من این نگهدارنده های تاکوی سفالی دست ساز شایان ستایش را از یک هنرمند محلی در نیواورلئان خریدم. استفاده از نگهدارنده های تاکو برای قبل از تهیه تاکو بسیار مفید است، زیرا همه مواد را به طور مرتب نگه می دارد. اینها را امتحان کنید دارندگان تاکو سرامیکی که در آمازون اینجا پیدا کردم.

  • زمان آماده سازی: 15 دقیقه
  • زمان پخت: 15 دقیقه
  • دسته بندی: ورودی
  • غذا: آمریکایی مکزیکی

کلید واژه ها: تاکوهای گیاهی، پروتئین گیاهی بافت

برای سایر دستور العمل های تاکو، موارد مورد علاقه من را بررسی کنید:

سعی کنید این دستور غذا را با غذاهای مورد علاقه من با لوبیا و برنج سرو کنید:

این دستور غذای تاکو با موارد زیر نیز عالی است:

به عنوان یک اینفلوئنسر آمازون، من از خریدهای واجد شرایط درآمد کسب می کنم. برای اطلاعات بیشتر در مورد پیوندهای وابسته، اینجا را کلیک کنید.

ابزارهای بیشتر برای خوردن و زندگی خوب



منبع