سالاد بلغور شاورما با نخود سیاه


اگر به دنبال یک غذای خوشمزه خاورمیانه‌ای در کاسه غلات بعدی خود هستید، به این دستور غذای شگفت‌انگیز کاسه وگان نگاه نکنید، که مملو از سبزیجات گرم و آفتابی، بلغور سبوس‌دار ترد و نخود سیاه چاشنی‌شده با شاورما است. این کاسه سالاد بلغور سرشار از پروتئین گیاهی، چربی های سالم، فیبر، ویتامین ها، مواد معدنی و مواد شیمیایی گیاهی است. و طعم و عطر این کاسه نخود سیاه واقعاً وعده غذایی بعدی شما را بالا می برد. شما می توانید این دستور را برای سالاد بلغور شاورما با نخود سیاه برای تهیه غذا (با این دستور 6 وعده غذایی درست کنید!) یا برای یک شام خانوادگی که در آن هر کس می تواند کاسه خود را همانطور که دوست دارد جمع کند، درست کنید.

ادویه شاورما چیست؟

ادویه شاورما یک چاشنی کلاسیک خاورمیانه است که برای طعم دادن به غذاها استفاده می شود. این شامل ترکیبی از ادویه جات مانند زردچوبه، گشنیز، سیر، زیره، پاپریکا، دارچین، میخک، نمک و فلفل سیاه است. می‌توانید ترکیب خود را درست کنید، یا چاشنی شاورما آماده را در بسیاری از فروشگاه‌ها یا آنلاین خریداری کنید.

بلغور چیست؟

بلغور نوعی گندم کامل است که از شکستن دانه‌های گندم کامل، سپس جوشاندن و خشک کردن آن‌ها قبل از بسته‌بندی بلغور تهیه می‌شود. این بدان معنی است که گندم بلغور سریع پخته می شود، به ویژه در مقایسه با انواع گندم کامل که زمان بیشتری برای پخت دارند، از جمله توت گندم یا فارو.

طرز پخت بلغور گندم

آسان است! بلغور را با حرارت دادن آب (و در صورت تمایل روغن زیتون) در یک قابلمه کوچک درست کنید. وقتی به جوش آمد بلغور و نمک را اضافه کنید، خوب هم بزنید، حرارت را کم کنید، درب آن را ببندید و بپزید تا بلغور نرم و لطیف شود (حدود 10 دقیقه). با چنگال پف کنید و آماده استفاده است! آیا بلغور فاقد گلوتن است؟ متأسفانه، اگر رژیم غذایی بدون گلوتن دارید، باید از بلغور اجتناب کنید، زیرا بلغور از گندم درست می‌شود و بنابراین حاوی گلوتن است.

نخود سیاه چیست؟

مانند سایر حبوبات، نخود خشک در انواع و رنگ های مختلف مانند نخود سیاه وجود دارد. این نخودهای تیره و درخشان در دستور العملی مانند سالاد بلغور شاورما با نخود سیاه، که در آن رنگ واقعاً خودنمایی می‌کند و غذا را برجسته می‌کند، کاملاً به نمایش گذاشته می‌شوند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که نخودها را یک شب خیس کنید و در مایع بپزید تا نرم شوند. اگر نخود سیاه پیدا نکردید، از نخود خشک معمولی بژ برای این دستور استفاده کنید.

چاپ

ساعت نماد ساعتکارد و چنگال نماد کارد و چنگالپرچم نماد پرچمپوشه نماد پوشهاینستاگرام آیکون اینستاگرامpinterest نماد pinterestفیس بوک نماد فیس بوکچاپ نماد چاپمربع ها نماد مربعقلب نماد قلبقلب جامد نماد قلب جامد

شرح

این سالاد بلغور شاورما با نخود سیاه سرشار از مواد مغذی و طعم خوب است تا وعده غذایی بعدی شما را واقعاً عالی کند.


نخود سیاه شاورما:

پنیر بادام هندی گوجه فرنگی خشک شده:

بلغور:

  • 2 1/4 فنجان اب
  • 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون اضافی
  • 1 1/2 فنجان بلغور آسیاب متوسط
  • نمک بزنید

تاپینگ ها:

  • 6 فنجان انواع سبزی سالاد کودک
  • 2 خیارهای کوچک، با پوست، ورقه شده
  • 1 (14 اونس) می توانید قلب کنگر فرنگی را برش داده و آبکش کنید
  • 1 ½ فنجان گوجه فرنگی خشک شده در روغن زیتون، آبکش شده
  • 1 پیاز قرمز، خلال شده
  • 24 زیتون (سبز یا سیاه)، بدون هسته
  • ¾ فنجان جعفری تازه، خرد شده
  • ¾ فنجان پسته، درشت خرد شده


  1. نخود سیاه شاورما را با قرار دادن نخود سیاه در یک قابلمه بزرگ، روی آن را با آب و خیس کردن یک شب (حدود 8 ساعت) در دمای اتاق درست کنید. تخلیه آب. نخود را در یک قابلمه بزرگ بریزید، آب سبزیجات و 2 فنجان آب، چاشنی شاورما را اضافه کنید، خوب هم بزنید و درب ظرف را ببندید. حدود 65 تا 70 دقیقه روی حرارت متوسط ​​بپزید، تا زمانی که بیرون نرم و در عین حال سفت شود. مایع باقی مانده را تخلیه کرده و کنار بگذارید. (در روش دیگر، نخود را در ظرفی بپزید گلدان فوری با استفاده از این راهنما).
  2. در حین خیساندن نخود، پنیر بادام هندی را با قرار دادن بادام هندی خام در ظرفی با آب روی آن و یک شب خیس کردن در یخچال آماده کنید. آب را خالی کنید، بادام هندی خیس شده را به همراه گوجه فرنگی خشک شده، چاشنی شاورما، مخمر تغذیه ای، سیر، آب لیمو و شیر گیاهی به ظرف مخلوط کن اضافه کنید. آنقدر عمل کنید تا یکدست و کرم رنگ شود. ممکن است نیاز به توقف و خراش دادن دو طرف باشد. ممکن است برای دستیابی به بافت مورد نظر، شیر گیاهی اضافی اضافه کنید (باید برای کاسه قابل پخش باشد).
  3. بلغور را با حرارت دادن آب و روغن زیتون در یک قابلمه کوچک درست کنید. وقتی به جوش آمد بلغور و نمک را اضافه کنید، خوب هم بزنید، حرارت را کم کنید، درب آن را ببندید و بپزید تا بلغور نرم شود اما نرم نشود (حدود 10 دقیقه). با چنگال پف کنید و کنار بگذارید.
  4. برای مونتاژ کردن هر کاسه، تمام مواد رویه را آماده کنید. این دستور 6 کاسه به اندازه اولیه (یا غذاهای آماده) درست می کند. در هر کاسه بزرگ با اندازه فردی (حدود 3 فنجان)، موارد زیر را لایه لایه کنید:
    ¾ فنجان نخود سیاه شاورما
    بلغور ¾ فنجان
    1 فنجان سبزی سالاد کودک
    1/3 خیار، ورقه شده
    1/3 فنجان قلب کنگر فرنگی
    ¼ فنجان گوجه فرنگی خشک شده
    1/6 پیاز، خلال شده
    4 عدد زیتون
    2 قاشق غذاخوری جعفری
    2 قاشق غذاخوری پسته
    2 ½ قاشق غذاخوری پنیر بادام هندی گوجه فرنگی خشک شده
  5. بلافاصله سرو کنید یا در ظرف های دربسته در یخچال تا یک هفته نگهداری کنید (ممکن است پسته و پنیر بادام هندی را بعدا اضافه کنید تا از پژمرده شدن محصول جلوگیری شود).

یادداشت

ممکن است استفاده کند نخود خشک بژ رنگ در این دستور پخت

می توانید از نخود کنسرو شده در این دستور غذا استفاده کنید، همانطور که در مرحله 1 نشان داده شده است.

* چاشنی شاورما یک ترکیب ادویه کلاسیک اسرائیلی است که با زردچوبه، گشنیز، سیر، زیره، پاپریکا، دارچین، میخک، نمک و فلفل سیاه درست می شود. می توانید خودتان آن را بسازید، یا چاشنی شاورما را در بسیاری از خواربارفروشی های مجهز یا آنلاین تهیه کنید.

از طرف دیگر، نخود را در ظرفی بپزید گلدان فوری با استفاده از این راهنما.

برخی از دیگر دستور العمل های کاسه گیاهی مورد علاقه من را در اینجا امتحان کنید:

کاسه بلغور گندم سیاه بلوبری با وینگرت بالزامیک رزماری
کاسه مدیترانه ای با ادامام و کینوا
کاسه گیاهی کلم توفو با رویه قلب کنفی زردچوبه
کاسه وگان لوبیا سیاه و برنج
کاسه نودل با توفو تایلندی و سبزیجات

این پست ممکن است حاوی پیوندهای وابسته باشد. برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.